Tuesday 30 August 2016

Sekali lagi, jika ditanyakan tentang pengorbanan... entahlah, aku pun tak tahu. Aku pun cuba memahaminya baik dengan membaca, mendengarkan, menyaksikan, merasakan dan mengalaminya, namun apa yang aku temui tidak menemukan makna pengorbanan yang memuaskan jiwaku. Tak apa, aku menanti sahajalah jawapan itu... tawakkal dan menanti dalam penantian yang entah berapa lamanya. Dan jikalau aku tekun dan bersabar dalam mencarinya, entah berapa jauh jarak perjalanannya. Entahlah apa lagi untuk diperkatakan melainkan berbuat apa yang patut. Tetapi harapnya apa yang mendatang itu sebuah keredhaan dan manfaat untuk aku memahaminya - kata hatiku pada jiwaku.

::::Dalam penjara ini, aku kesunyian berseorangan...... tetapi lagu yang sudah tersemat di dada sudah memadai untuk mengubat duka yang lara::::

No comments:

Post a Comment