Friday 26 August 2016

Lagu indah berinai indah. Corak warna warni ini mengisi kesunyian hati yang kekeringan. Dahaga yang membakar ini akhirnya terpadam dalam kelembutan cinta yang hangat. Hadirmu di sisiku menjernihkan sebuah cerminan wajahku yang menyinari sinar mentari di pagi hari. Engkaulah cahaya petang hari yang bersatu dalam dua garisan yang bertemu. Dekat tidak bertembung, jauh tidak berpisah. Selangkah kakiku melangkah, seribu perjalanan ku harungi dalam meredah lautan api. Semoga kau menjelma sentiasa di sisiku wahai kekasih! - kata hatiku pada jiwaku.

Malam yang tiada sinar rembulan, namun anggun wajahmu cukup menerangi gelap yang tiada berkehujungnya. Suaramu merupakan deruan angin yang berhembus lembut menghidupkan taman-taman bunga yang menghiasi jiwa ini. Oh! Romantika engkau sehalus ombak yang memukul. Nyaman syahdu memabukkan kesedaran. Tenggelam aku dalam sentuhan kasihmu - kata aku pada diriku.

Berkarya bersastera berceloteh atas pena pada lembaran kertas yang bersih ini, di situlah terukirnya keindahan dirimu yang memukau pandanganku. Tatapanmu pada jendela di beranda ini, kau mengufuki seribu kisah dalam senyuman manismu - kata nuraniku pada sanubariku.

Semoga kau memahami diriku yang hanya buangan jalanan sahaja. Hanyalah penagih kasih yang telah hilang cita-cita dihanyutkan dalam kepahitan era percintaan. Hanya engkaulah harapan bagiku dan pendamba jiwa yang telah celik matanya melihat dunia yang dilahirkannya - bisikku pada suaraku.

No comments:

Post a Comment