Thursday 25 August 2016

Kata hatiku pada jiwaku : Cerita sedap2 memang akan terhasil ghairah pada orang, tetapi belum tentu mereka akan komitmen untuk merubahkan keberhasilan mereka selama ini. Sebabnya mereka mahu lihat pendapatannya itu diperoleh dengan pantas, mudah dan cepat. Jika tidak mendatang dengan sedemikian, maka keraguan itu akan terus bermain sehinggalah menghasilkan persepsi yang berbagai-bagai untuk menolak dan berdalih daripada terus meniti atas titian itu. Memang itu kadang yang dihadapi para agen untuk mengembangkan bisnesnya. Perlahan-lahan semakin ramai melarikan diri dan menyembunyikan di balik wajah yang tidak dikenali dan tidak mengetahui kerana mahunya berlepas diri daripada apa yang mereka perbuatkan. Biarlah apa pun, bagi yang sudah menyedari hakikat ini dan faham kemas akannya, maka semua itu tiada lagi masalah yang terus membuka ruang masalah lagi.

Kata aku pada diriku : Dia tidak mahu, biarkanlah. Kuasa pengguna jangan dihimpitkan atas monopoli dan kekerasan kelak akan mengganggu circulation of equilibrium economy. Menindas dengan kuasa rejim di tangannya, bakal mengundang kejatuhan yang sengsara. Janganlah mengeksklusifkan pada pihaknya demi menghapuskan persaingan dan etnik yang kepelbagaian. Semua itu wujud semata-mata mengimbangi timbangan yang telah ditentukan takarannya.

Kata nuraniku pada sanubariku : Perbezaan pada fleksibeliti dan tegap pada konsitensi. Sememangnya perjalanan yang tidak putus. Innovatif akan memberuntungkan dan kreatif akan memperhasilkannya, namun bijaksana akan menyinari ufuk cahaya yang bakal menyentuh hati untuk menggerakkan sesuatu yang dicenderungi akan naluri.

Bisikku pada suaraku : .....................

https://www.facebook.com/mazurka.martillo/posts/653228248061105

No comments:

Post a Comment