Saturday 6 May 2017

Peduli apa rupa syaitan dan iblis ni menakutkan, yang patut pedulinya bagaimana nak selamat tipu dayanya. Setakat tahu paras rupa Dajjal, syaitan dan iblis belum tentu aman dari fitnahnya sebab fokus pembawaannya adalah mengelirukan antara api dan air serta menyesatkan kamu, bukan setakat menakutkan kamu. Kalau Nabi Adam AS yang telah bertemu Allah pun boleh tewas, bagaimana dengan kamu yang entahmengenal Allah atau tidak? Lagilah tiada jaminan untuk selamat!!. Buang perasaan telah sentiasa merasa selamat dari iblis, sentiasalah berwaspada kerana "Air yang tenang jangan disangka tiada buaya!"

Iblis bertakhta di hati setiap orang dan hati adalah urusan yang halus dan ghaib. Maka pandangan zahir dan teks semata-mata tidak dapat untuk mengawasi kelicikan iblis, hanya pandangan batin sahaja dapat melihatnya.

"Selain dari Allah? dapatkah mereka menolong kamu atau menolong dirinya sendiri? Maka mereka dijungkirkan dalam neraka bersama orang yang sesat dan bala tentera Iblis semuanya". Surah asy-Syua'ara' ayat 93-95.

No comments:

Post a Comment