Sunday 7 May 2017

Girangnya.... seorang pemurah yang dermawan. Mengasihi umatnya seperti dirinya sendiri. Setiap malam kau memikirkan di mana kami berada, apakah kami bakal bersama kamu atau semakin jauh darimu. Kau panjatkan doa pada Rabb-mu, memohon keampunan bagi kami, tangisan setiap malam bercucuran mengenangkan umatmu bakal binasa akibat berpaling darimu.

Oh Rasulullah.... indahnya kecintaan kau pada umat. Tidak kau bangun, tidur, bangkit dan berjaga... melainkan engkau penuhi permintaan umatmu. Maafkan diriku kerana tidak mengenalmu. Aku telah merugikan diriku sendiri, bercita-cita tinggi menjadi seorang hamba Allah yang sejati tetapi tidak mengenal kekasih-Nya.

Ya Rasulullah... engkau tidak selalu jauh padaku, jika aku terbaring rebah di sini... menahan luka di hati, engkau hadir menghulur pertolongan. Kau penyelamat umat.... kerana cintamu pada kami engkau tidak pernah mensia-siakan apa yang kami rungutkan.

Maafkan aku ya Rasulullah, kerana tidak mampu menjadi yang terbaik. Walaupun aku hanya mampu senyum gembira melihat tawa riangmu melayani kami, tetapi... aku masih dinodai dosa, menghijab untuk lebih dekat padamu. Maafkan aku ya Rasulullah, ku harap sepanjang aku mengenalimu... adalah bukan khayalan semata-mata.

No comments:

Post a Comment