Sunday 7 May 2017

Alhamdulillah, terima kasih sahabat kerana sentiasa berpesan-pesan kepada kebenaran dan kesabaran, walau aku merasa pahit untuk menelannya, tetapi tidak terbalas budi aku untukmu. Hanya mampu memohon pada Allah agar ditempatkan kamu bersama-sama kekasih-Nya. Kadang aku juga lalai untuk menyedari yang tersembunyi, merasa sudah lengkap terhadap apa yang ada dan tertipu dengan pandangan warna warni dunia. Sebab itulah ubat kepahitan itu disediakan supaya aku tidak terus tertipu dalam kesenangan ini. Dan kadang seorang doktor yang melayani pesakit supaya aku terbuka hati bahawa ada harapan yang tersedia.

Segala puji bagi Allah yang mengaturkan sunnatullah menjadikan skrip kisah manusia itu begitu indah susunan jalan cerita. Kita semua adalah dari-Nya dan kepada-Nya kita kembali. Di situlah kebahagiaan abadi...... untuk para makrifat dan mahabbah atas-Nya.

"...untuk tiap-tiap umat di antara kamu, Kami berikan aturan, Kami berkan aturan dan jalan yang terang...." Surah al-Maidah ayat 48.

No comments:

Post a Comment