Friday 2 September 2016

Walaupun sudah menemukan jawapannya, tetapi ia cuma pengakhiran suatu pencarian sahaja tetapi perjalanannya perlu ditempuhi. Sudah sampai masanya untuk menghadapi kesulitan, kegusaran, kekusutan, perasaan tidak senang bahkan berhadapan dengan pertumpahan darah, cercaan orang dan seksaan sang zalim. Kerana sebuah kepahitan inilah, mudah-mudahan dapat menghidupkan akmalul yaqin dalam hati nurani initerhadap pegangan aku. Biarlah apa yang aku perbuat ini mendapat serba salah daripada pandangan orang, namun aku tidak akan goyah dengan kesombongan orang dan pujukan orang. Inilah jalanku... atas hembusan nafasku di bawah kudrat dan iradah Tuhanku. Dengan nama-Nya Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, aku mulakan pencarian dan perjalanan ini dengan penuh penyerahan, mudah-mudahan Dia tunjukkan aku ke jalan yang lurus..... dan begitu jua kamu semua.

::::Gembira selama ini yang menghilang dan terpisah akhirnya dipertemukan semula, namun akan ada selitan dan belitan yang mencoba merusakkan kebahagiaan ini::::

No comments:

Post a Comment