Monday 5 September 2016

Aku terus meluah dan meluahkannya.... walaupun tiada seorang pun mengambil peduli, kerana aku bukan pemuas mereka. Biarlah perasaan ini terus berlanjutan sehingga sakit yang ditimpa itu berbeza sakit yang pernah dirasai sebelum ini dan kelazatan itu berlainan dengan kelazatan yang pernah dinikmati sebelum ini. Mendayung sampan bermadah puisi. Jalan yang ku lalui rupanya agak jauh,,,, tetapi aku semakin mendekati. Aku tak tahu kenapa aku akan terus mencuba dan mencari puncak pencarian yang entah telah hilang atau tidak disedari keberadaannya.

Hanya untukku. Kalau ianya diintai tidak nampak, kalau dicari tidak jumpa dan kalau ditunggu ia tidak hadir... tiba-tiba ia muncul tanpa diduga... hendak buat bagaimana lagi.. kerana hidup bukan untuk menduga-duga. Aku tahu tiada apa lagi luahan untuk aku terus ungkapkan, tetapi biarlah jiwa yang menari dalam lagu sunyi ini terus bermain sehinggalah tidak ada lagi kebiasaan yang biasa untuk dibiasakan.

No comments:

Post a Comment