Monday 5 September 2016

Sesat dalam rindu mencari kekasih, ku sanggup tanggalkan segala jua pengorbanan semata-mata untuk-Mu. Aku hilang dalam kewujudan dimabukkan kecintaan yang tiada dingin dan hangatnya. Oh Tuhanku! Aku semakin mendekati-Mu... jalan yang jauh ini, terasa dekat dan mendekati. Entah di mana lagi bumi ku berpijak dan langit yang aku tembusi, Engkau terus mencurah kasih-Mu padaku. Nikmatnya ini... bagaimana lagi aku ingin membalasnya? Padahal gubahan puitis ini tidak mampu menandingi keagungan cinta yang Kau berikan. Demi nama-Mu yang terindah! Tiada lagi aku gusarkan terhadap apa-apa yang mendatang! Kerana hidup dan matiku hanya untuk-Mu... segalanya ku serahkan pada-Mu..... telah ku musnahkan seluruhnya, walau diriku yang rebah di tanah sujud kasih-Mu.... semata-mata Engkau sahaja tempat tersemainya cita-cita yang tertinggi!

No comments:

Post a Comment