Monday 5 September 2016

Mencari semula cahaya yang hilang.... dari pandangan yang gemerlapan. Terang benderang menyinari dirinya yang hilang dalam kegelapan. Sekarang telah berlalu cahaya itu... perlahan-lahan ia meninggalkan ku. Aku mengejarnya namun tidak kesampaian... Aku menjejakinya namun tidak ditemukan... Aku memanggilnya ia tidak ke mari... Aku menanti kehadirannya semula namun hanya tinggal impian yang sia-sia.

Oh! Betapa bayi itu menangis kerana bakal dihantarkan ke dunia yang ia melupakan penyaksian ketika mana Tuhan Maha Pengasih meniupkan ruh-Nya padanya. Kini insan itu telah menyedari kealpaan tujuan hidupnya mencari semula hakikat diri yang telah ia ikrarkan, janjikan dan diamanahkan. Lalu berjalanlah ia semula mencari dalam pantulan gelap dan terang, baik dan buruk, haq dan batil demi mencari Tuhan yang sempurna menanti kehadiran kita..... tetapi mengapa aku masih terperangkap dalam penjara bahasa yang terus mempermainkan daku?

Ya Tuhanku..... selamatkanlah aku dari fitnah diriku sendiri.

No comments:

Post a Comment