Wednesday 7 June 2017

Terang cahaya
mula tampak bersinar,
ketika itu aku dalam bingung
mencari jawapan tentang kebenaran
lalu datangnya ia tanpa diundang,
aku mula bertanya...
kehadiran apakah ini?
ia tersangat cerah...
aku terpukau dengan tumpuan padanya,
mataku pecah kerna sirnanya,
badanku musnah terbakar menjadi abu
dari hangatnya yang membakar,
aku terdiam kaku melihatnya,
rebah seluruh jiwa dan ragaku,
entah kenapa daku merasa tenteram,
seolah-olah tidak apa lagi yang diperlukan
kecuali padanya yang bersinar itu,
tidak lagi aku ragu dan sangsi,
dan aku tidak mahu lepaskan saat ini,
untuk terus dalam dakapan ini,
baru ku mengerti
akan cahaya di atas cahaya itu....
biarlah perasaan ini
yang bersyair akan keindahan ini...
Ah! Aku terbuai dalam kenikmatan ini..

No comments:

Post a Comment