Wednesday 7 June 2017

Dakwah bukan untuk melahirkan ramai pengikut atau mengajak untuk menyembah ilmu dan akhlak kamu. Illa masyaAllah, aku mengerti engkau kecewa kerana manusia tidak mahu mengikuti jalan yang engkau serukan dan tidak mahu memahami sepertimana yang engkau fahami. Engkau berharap agar dunia aman dan tenteram di bawah naungan Islam, tetapi apakan daya mereka terus menghinjak-hinjak kemurniaan Islam dan merosakkannya. Jangan kau gusar, jangan kau bimbang, jangan kau kecewa, jangan kau marah dan jangan kau gelisah. Allah Ta'ala telah menjawab rayuan, rintihan dan kekeliruan kamu.

"Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi". Mereka bertanya: "Adakah Engkau hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah, padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?" Tuhan berfirman: "SESUNGGUHNYA AKU MENGETAHUI APA YANG ENGKAU TIDAK MENGETAHUINYA". - Surah al-Baqarah ayat 30.

Serahkanlah kebijksanaan pada Tuhanmu menguruskan seluruh alam ini. Tidak diciptakan dunia melainkan sebagai senda gurau dan permainan serta hiburan. Jangan kau mengikut jejak langkah mereka dan hiduplah engkau dalam Islam. Dan sampaikanlah peringatan dari Tuhanmu dengan istiqamah.

No comments:

Post a Comment