Wednesday 7 June 2017

Hebatnya Allah mengajarkan kita semua. Dahulunya kita tidak tahu kemudian pada hari ini kita menjadi tahu hinggakan kita faham sesuatu perkara. Kadang-kala keajaiban ini membuat kita berkata, "Dulu aku tak tahu benda ni, sekarang aku dah tahu" atau "Entah macam mana dulu aku faham ini, tapi hari ini aku faham lain dari dulu" atau "Aneh sungguh dulu aku keliru bab ini, tetapi akhirnya aku boleh hurai bab ini" atau apa-apa yang seumpamanya.

Justeru, usah kita merasa tergugat apabila datangnya orang yang lebih hebat daripada kita atau berasa terancam ego kita apabila orang itu punyai bakat yang lebih tercungkil dari giginya sendiri. Allah Ta'ala mengaturkan seluruh alam ini dengan sifat ketuhanannya yang Maha Mulia dan Allah mencukupkan segala makhluknya dengan sebaik-baiknya. Jangan gusar dan cemas, Tuhan ar-Rahman itu akan memberikan kelebihan masing-masing yang sesuai dengan takdirnya yang disusunkan.

No comments:

Post a Comment