Saturday 8 October 2016

Masih jauh lagi rupanya.... untukku sampai pada puncak kebahagiaan itu... di mana kasih sayang diberikan secukupnya padaku.... kebenaran terhias indah di dalamnya... penat lelah ku mendaki gunung yang tinggi... aku semakin dijauh dan dijauhkan... entah mengapa aku masih terperangkap.... dalam penjara yang tidak berpenghujung... berpusing-pusing pada bulatan yang sama.... kerana kegelapan yang menyelubungi ini... aku teraba-raba dan sesat... cahaya yang dipancarkan jua... terlalu terang cahayanya... sehingga mataku musnah kerana sinarnya... alangkah bertambah jauhnya aku darinya...

mengapa aku tidak kesampaian... apa yang masih membingungkan aku? dan apa yang masih tidak ku sedari?.... apakah ini penyesalan yang telah tidak lagi berguna... luahan yang diungkapkan tidak lagi kedengaran, tangisan berdarah tidak lagi berharga... apakah semua ini? di mana logiknya dan di mana jawapannya? mungkinkah di sini aku bersemadikan..?? bersama-sama dengan kecewa yang ditinggalkan akan wasiatnya?

No comments:

Post a Comment